怪之魔堡長駐網上

此乃繼PCS後起之「編者話」,將會成不定期更新

Sunday, December 04, 2005

我家的厠所文化

從我很細個開始,父親大人逢跑馬日,以及從酒樓歎完茶後回家的上洗手間,都總是拿著報紙在洗手間舒暢一番。經過多年的變化,他近數年來都沒有這個習慣了,但他的這個習慣卻使我和家姐都十分喜歡拿著小說、漫畫書上洗手間,一上至少半小時才願意起身離座,因此在洗手間附近有一個書櫃擺放著我的小新公仔書和不同的散文集。

由於父親大人已沒有這個習慣的關係,因此,只要我們把洗手間的燈亮著,他都會起身關掉,即使沒有拿起任何書籍入去也好。當我在洗手間出來時,我問他為何關我燈,他說日間這樣光,那用開燈,難道你拿著書本入去洗手間看嗎?我說,我沒有拿,洗手間這樣黑(我家的洗手間沒有窗的),當然要開燈啦。

當時的我,認為他是怪怪的,因我上洗手間開著燈又如何,即使我拿著本書在洗手間看足一小時也沒有問題,只要不會阻著下一位使用者便可以﹔但以此同時,他也覺我怪怪的,上個洗手間,幹麼拿著本公仔書走進洗手間,我要你快些出來,關掉洗手間的燈是理所當然的。這就是後生仔和老人家的分歧了,想法總是不同的。也許我老時,比老父更麻煩哩! XDDDD

1 Comments:

At 3:28 AM, Anonymous Anonymous said...

haha~~ you know, i like reading in the washroom too.... especially "open big", actually sometimes i do read when i "open small" if the book really attracts me... haha~~~ fortunately, my switch is in the washroom, so that no one can touch it when i am in the washroom..... i think you better place a flash light in your washroom, in case of ur father trun it off, then u still have something to light up the washroom ar ma.... haha~~~ but to be honest, washroom is really a good place to read and study, especially when you "open big" because you can't go anywhere while it is in process, so it kinda force you to sit there and read la.... however, the environment isn't very nice lu..
@_@... haha~

 

Post a Comment

<< Home